3 лютого 2022 о 19:00 у галереї "ТАДЗІО" відкривається виставка "Мамай та Лао Цзи. Діалог."

2 февраля, 05:29
3 лютого 2022 о 19:00 у галереї "ТАДЗІО" за адресою: Київ, TADZIO GALLERY, Десятинний провулок, 7, офіс 2,  відкривається виставка робіт ОСТАПА КОВАЛЬЧУКА  “МАМАЙ ТА ЛАО ЦЗИ. ДІАЛОГ”

Козак Мамай і Лао Цзи — добре відомі усім образи-символи. Залежно від рівня заангажованості глядача, це цілком різні символи для кожного, але по-своєму доступні і зрозумілі.

Серія Мамаїв продовжується у творчості Остапа Ковальчука вже багато років. Картини експонувалися і у Китаї, зокрема, 2018 року у Пекіні у всесвітньо відомому Музеї імператорського палацу “Гугун” (вперше за все існування музею). На виставці представлені роботи, починаючи з 2002 року, але більша частина експозиції — картини, створені 2022 року.

Розміри більшості робіт, фут. Це міра довжини, яка у старовину побутувала у всіх культурах, бо співмірна стопі людини. Подорож, паломництво, шлях — важлива частина філософії і релігії. Лао Цзи відбув на Захід у свою вічну подорож. Мамай завжди зображений у дорозі. Вони обидва — одвічні мандрівники.

Дерево, на якому намальовано картини, його текстура, малюнок річних кілець — все це ніколи не повторюється. Дерево росте за споконвічними законами світобудови. Саме тому в основі всіх робіт лежить природна неприхована текстура дерева. Проста, але виразна, вона є частиною образу. Ця текстура є втіленням не архаїки, а сучасного світогляду людини і співіснування її з природою.

Природність — це те, до чого прагне зараз весь світ. Лао Цзи ставив за приклад воду, яка завжди знаходить дорогу, яка дуже сильна, а водночас делікатна і м'яка. Тому техніка водяних фарб, як ніяка інша, може проілюструвати ці філософські сентенції Лао Цзи. Використання китайських фарб і пензлів у цих картинах — це данина традиції і водночас нове її життя. Адже традиційний китайський живопис малюють на папері, а традиційний український живопис віками малювали на дереві.

Лао Цзи пішов на Захід. Згодом саме на Захід із Китаю взяв початок Великий Шовковий шлях. Шовк також м'який, мов вода. Але шовкова нитка набагато міцніша за звичайну. М'якість має зрештою перемогти грубість. А краса перемагає все.

Мамай ніколи не зображався зі зброєю в руках. Він завжди грає на бандурі, палить люльку і думає. Чому він сидить по-турецьки? Так сиділи люди по всьому Великому степу, який підходив упритул до України. Без Великого степу наша ідентичність була б зовсім іншою. Впродовж віків Україна була під загрозою загарбників, та попри це Мамай завжди спокійний. Може, ці роботи — це спроба медитації та повернення до спокою у наш складний час.

Лао Цзи вирушив у свою подорож на буйволі. У ці дні, коли ми проводжаємо рік буйвола, можна робити підсумки, а головне — планувати майбутнє.

Чи зустрілися під час своїх мандрів Козак Мамай і Лао Цзи? Невідомо. Але ми, люди 21 сторіччя, через синтез культур прагнемо до гармонії існування із собою та між собою, до гармонії з природою, до гармонії із світом.

Під час церемонії офіційного відкриття буде присутній автор картин - ОСТАП КОВАЛЬЧУК, художник, старший науковий співробітник Академії живопису “Лі Кежан” (Пекін, КНР), в.о. ректора НАОМА (2020-2021).

Контактна особа для ЗМІ - Федір Александрович.

тел: (067) 989-10-89

Вхід вільний! За умов дотримання карантину!